۱۱۷۹‌روز اسارت 


نمي دونم اينگيريد بتان کور Ingrid Betancourt رو مي شناسيد يا نه؟ يکي از فعالين حقوق زنان در کلمبيا و بعدها يک زن اهل سياست.اينگريد نماينده ي پارلمان و سناتور و هدفش مبارزه با فساد دولتي و قاچاق مواد مخدر بود و الآن دقيقا چهار سال ميشه که تو جنگل هاي کلمبيا، به اسارت شورشيان ضد دولتي در اومده و تو اين مدت تنها دو بار تونسته از طريق يه نوار ويدئويي براي همسرش، مادر و دختر و پسرش پيغام بفرسته. شوهرش تو اين چهار سال خودش رو به آب و آتيش زده تا دنيا اينگريد رو فراموش نکنه. البته ايشون پدر بچه هاي اينگيريد نيست ولي رابطه ي خوبي با اونا و مادر اينگيريد داره.





*عکس آخر روز انتخابات در کلمبياست که خوآن کارلوس عکس قدي اي از اينگريد رو روي يونوليت چسبونده بود و باهاش به مقر انتخاباتي رفت، دست در دست عکس همسرش، و راي داد.

پنج شنبه ي پيش خوآن کارلوس(آقاي همسر) دست به ابتکار بسيار زيبايي زد و اون اينکه در سالگرد اسارت اينگيريد، هزاران هزار عکس از دختر و پسر اينگيريد رو تو هوا پخش کرد. با يه هليکوپتر, بالاي جنگلي که شورشي ها مستقرند مي چرخيد و با عشق, عکس ها رو پخش مي کرد تا اينگيريد بدونه که هنوز دوستش دارند، به يادش هستند و فراموشش نکردند. اينجا اين ابتکار عمل خوآن کارلوس رو به «فرياد عشق» تشبيه کردند. منم که آبغوره گيريم سر اين مسائل فعال ميشه، کلي هيجان زده شده بودم. جدا باشکوه نيست؟



Comments: Post a Comment






تماس با من

دوستان



آرشيو

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com