* برای حمایت از اعتصاب سراسری و نا محدود سندیکا و کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی. با تشکر از هاله ی عزيز . نقل از وبلاگ سنديکای اتوبوس رانی.


**سهيلا جون درگذشت پدر عزيزتون رو تسليت می گم. من رو هم توی اين غم شريک بدونيد.

*** ما تو اصفهان یه آرامگاهی یعنی یه امامزاده ای داریم به اسم مجلسی. پشت مسجد جامع قدیمی شهر و بازار اون که در زبان عام بهش می گیم " مسجد جمعه". در باور یه سری خانواده هاست که اگه زنی باردار در زمان بارداری به زیارت ایشون بره ، بچه ای صبور و آرام نصیبش می شه.​ همیشه هم مخصوصا بعد از "انقلاب شکوهمند اسلامی" که بازار خرافه و عقاید این جوری بی نهایت داغ شد، مردم و خصوصا بانوان برای هر چیزی نذر آقا مجلسی می کنند و بعد که به خواسته شون رسیدند میاند توی حیاطش کاچی ( قابل توجه نیلوفر عزیز) می پزند و نون و پنیر و سبزی خوشمزه یا نون و پنیر و خرما بین مردم پخش می کنند. جدیدا هم که به شدت از ورود خانم های بی حجاب! یعنی همون بد حجاب دیگه:) و بدون چادر جلوگیری می کنند. این رو نوشتم چون یکی از دوستان یکی از کامنت های من رو که نقل قولی بود از بزرگان ، برای خودم به عنوان کامنت گذاشته بود که دستش درد نکنه و من رو یاد این آقا مجلسی انداخت. در مورد صحت و سقم این نقل قول ها چیزی نمی گم چون کتابی که به تازگی در ایران و ظاهرا در قم چاپ شده در دسترسم نیست . ولی در مورد مجلسی چرا.​ ایشون کتابی داره که در خونه ی خیلی از مذهبی ها در اصفهان دیده می شه به اسم "حليةالمتقين" که من به جرات می گم خیلی از خانوم هایی که این کتاب زینت بخش کتاب خونشون شده حتا بازش نکردند تا ببینند چه چیزی تو این کتاب نوشته شده. تو این دو سال گذشته هر بار که رفتم ایران کتاب خاله جانم رو قرض گرفتم ( ما این کتاب رو نداشتیم) و برای مامان و خاله و دختر خاله و دختر عمو و بقیه با صدای بلند خوندم. باورم نمی شد که خاله جان چند تا از اون آب داراش نصیب ایشون کرد.​عاشق " بی شعور " گفتنشم اونم با لهجه ی اصفهانی. کافیه یه سری به گوگل بزنید یا کتاب خونه هایی که این کتاب رو دارند و خودتون بخونیدش. شنیدم که به ایشون از طرف دربار صفویه سفارش می شه که يه کتابی در مورد مسايل اسلامی و شيعه ها بنويسند که ايشون هم حق خدمتگذاری به صفويان رو به خوبی ادا کردند. ريشه ی بسياری از مشکلات ما در ندانستن و نخواندن و بی خبريه.

نمونه ای از سخنان گهربار علامه مجلسی در مورد زنان برگرفته از اين وبلاگ:

*از حضرت صادق(ع) منقول است: زن به منزله قلاده ای است كه در گردن خود می افكنی؛ پس ببين كه چگونه قلاده برای خود می گيری. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
** در حديث منقول است كه حضزت رسول(ص) چون به خواستگاری زنی می فرستاد، می فرمود گردنش را بو كنند كه خوشبو باشد و غوزك پايش پر گوشت باشد. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
* از حضرت رضا منقول است: از سعادت آدمی است كه زن سفيدی داشته باشد. (حليةالمتقين، علامه مجلسی) ( همسر جان متاسفم که چنین سعادتی نصینت نشد؛))
* به سند معابر از حضرت رسول(ص) منقول است: بهترين زنان شما زنی است كه فرزند بسيار آورد و دوست شوهر باشد و صاحب عفت باشد و در ميان خويشان خود عزيز باشد و نزد شوهرش ذليل باشد و از برای شوهر خود زينت و بشاشت كند و از ديگران شرم كند و عفت ورزد، هرچه شوهر گويد، شنود و آنچه فرمايد، اطاعت كند و چون شوهر با او خلوت كند، آنچه از او خواهد مضايقه نكند، اما به شوهر در نياويزد كه او را بر جماع بدارد. بعد از آن فرمود: بدترين زنان شما زنی است كه در ميان قوم خود خوار باشد و بر شوهر مسلط باشد و فرزند نياورد و كينه ورز باشد و از اعمال قبيحه پروا نكند و چون شوهر غايب شود، زينت كند و خود را به ديگران نمايد و چون شوهر آيد، مستئری اظهار كند و سخنش نشنود و اطاعتش نكند و چون شوهر با او خلوت كند، مانند شتر صعب مضايقه كند. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
* حضرت صادق فرمود: خوبی زن آن است كه مهرش كم باشد و زاييدنش آسان باشد و شومی زن آن است كه مهرش گران و زاييدنش دشوار باشد. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)[ تکلیف کسی که نه مهر داره و نه زاییده چیه این وسط؟ :)]
* حضرت رسول(ص) فرمود: اگر امر می كردم كه كسی برای غير خدا سجده كند، هر آينه میگفتم كه زنان برای شوهران سجده كنند. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
* پيغمبر(ص) فرمود: بهترين زنان، زنی است كه وقتی خشمگين شود يا شوهرش بر او خشم گيرد، به شوهرش بگويد: دستم را در دست تو می گذارم و خواب را به چشمم راه نمی دهم تا وقتی از من راضی شوی. (بحارالانوار، علامه مجلسی)
* رسولخدا(ص) فرمود: زنان عورتند و بيهوده گفتار؛ چون عورتند در خانه ها پنهانشان كنيد و گفتار بيهوده آنان را با سكوت خود چاره كنيد. (بحارالانوار، علامه مجلسی) !!!!!
* حضرت امام محمد باقر فرمود: رازی به ايشان مگوييد و درباره خويشان شما آنچه گويند اطاعت مكنيد. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
* حضرت اميرالمؤمنين فرمود: مردی كه كارهای او را زنی تدبير می كند، ملعون است. (حليةالمتقين، علامه مجلسی)
* پيغمبر(ص) فرمود: زنان را با چوب تأديب نكنيد، بلكه با گرسنگی و برهنگی تأديب كنيد تا در دنيا و آخرت راحت باشيد. (بحارالانوار، علامه مجلسی) [ خدا وکیلی گرسنگیش خیلی خوبه چون آدم لاغر می شه:)]
* پيغمبر فرمود: چه سرگرمی خوبی است ريسندگی برای زن شايسته. (بحارالانوار، علامه مجلسی)

اعتراف می کنم که دو بار تاحالا به مجلسی نرفتم که یک بارش چون یکی از اقوام کاچی نذر کرده بود و من ۱۴ سالم بود و جای همگان خالی یه عالمه نون پنیر سبزی خوشمزه خوردم. کاچی ش هم خوب بود. پیارسال هم با دوستان فرانسویم رفتیم تا درش که یه امامزاده رو از نزدیک ببینند.​ آقای مسنی گفت : تو نمی شه بیاید با خارجی ها.​منم گفتم: پدر جان زحمت نکشید و اصرار هم نکنید ابدا پامون رو این جور جاها نمی ذاریم. ​فقط می خواستیم از دور ببینیم که دیدیم و اون چیزی رو هم که باید می شنیدیم و فقط از امثال شما می شه شنید، شنیدیم. بعدشم خودتون رو بکشید اون چادر های کثیف رو که بوی آب دهن می ده سرمون نمی کنیم . ..

این و این هم لینک هایی که به علامه مجلسی را به عنوان کسی" كه نهاد روحانيت شيعه را به اقتدار كامل رساند تا بدان جا كه نهاد سلطنت مشروعيت خود را مستلزم تأييد آن مي دانست." می دانند.



Comments: Post a Comment






تماس با من

دوستان



آرشيو

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting by HaloScan.com